torsdag 26 juni 2014

Face bok eller "ansiktsboken"

Det har varit soligt och kvalmigt varmt hela dagen. Molnen hängde mörkt gråblå och hotfullt nära Lerberget, men det kom aldrig hit och det blev inget regn. Det såg ut som om ovädret låg över Helsingborg och Danmark och även inåt landet.

Trots de hotfulla molnen cyklade jag iväg till Höganäs och till en bonde lite utanför på landet. Jag tog en regncape med mig i cykelkorgen. På hemvägen mullrade det oroväckande så jag pinnade på som ett skållat troll och var genomsvettig när jag kom hem.


Här hemma hade maken plockat ner de två stora markiserna på baksidan av huset. Stativen skulle skrapas rena från rost och målas. På ett par ställen hade sömmarna gått upp på markiserna. Att ta in dem i köket och laga dem vid köksbordet var inte att tänka på, i ena ändan satt ju en lång och tjock metallstång. Men jag är varken rådlös eller trådlös. Det gick utmärkt att sätta symaskinen på ett litet trädgårdsbord. Maken höll upp och svängde runt markisen med metallstången i efter mina anvisningar. Det gick jättebra, så nu är stativen målade och markiserna lagade.

Stråhatten som jag tycker är ganska klädsam, men framför allt praktisk, köpte jag i våras när jag var på Kuba och firade min 70-årsdag.

Kära alla ni som följer min blogg, det skulle glädja mig om ni ville bli mina vänner på "ansiktsboken". Ja alltså på "face bok". Jag är nämligen inte lika frekvent här som på fb. Dessutom vore det trevligt att veta vem Ni är och eventuellt få lite feedback från Er.
Så välkomna med Er vän förfrågan till mig Sigbritt Lundin-Gunnarsson.
Kom igen Camilla! Du också. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter