tisdag 24 juni 2014

Flickorna Lundgren på Skäret

Åh en sån underbar dag! Sol hela dagen. Jag hämtade och ledsagade min väninna Birgitta till Systrarna Lundgren på Skäret där vi tog en fika i trädgården.


Jag tog kaffe och Birgitta te, det kostade oss 48 kronor per man. Ok det var gott kaffe, men ändå. Vad kakorna kostade ska vi bara inte tala om. Jo föresten, den biten morotskaka som jag tog kostade också 48 kronor. Man kunde också välja att ta en alldeles ordinär räkmacka, de kostade 150 kronor stycket!


När vi för en kort stund vände oss bort och vilade ögonen på annat, kom en man fram och viftade med händerna över vårt bord. det var omtänksamt gjort, han viftade nämligen bort gråsparvar som satt sig på vårt kakfat. De små pjoddarna var hur närgångna som helst.

Maken har varit ute och fiskat idag, så vi har ätit stekt torskfilé till middag, jättegott. Nu är klockan nästan åtta och jag hör hur han snarkar framför TV´n halvsittande i sin soffa. Får nog gå in och väcka honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter