tisdag 7 januari 2014

Motionssimning med förhinder

Usch, jag är så trött på det här gråa vädret med regn och fem plussgrader. Maken gick ner på piren och kastade, han hoppades givetvis på att få en öring eller lax, men det smög sig även idag.
Själv körde jag till simhallen, trodde att där skulle vara lugnt, men hej vad jag bedrog  mig.
Barnen börjar inte skolan förrän i morgon, så där var fullt med ungar, föräldrar och mor- och farföräldrar.
Ljudnivån var emellanåt olidligt HÖG, inte bara i bassängen utan även i duschrum och omklädningsrum.

Badvakterna hade dålig koll. Halva bassängen är avdelad för motionssimmare, men även där simmade barnen kors och tvärs. Till slut tröttnade jag och gick upp och sa åt en badvakt att ingripa.
Jag vill inte riskera att ofrivilligt råka sparka till ett barn och jag vill inte heller stanna upp eller simma extra rundor för att undvika kollision. I ren irritation simmade jag några extralängder för att bli av med ilskan. Jag hörde att det var mer än jag som knorrade och sa ifrån, och det hjälpte. Ja, ja vi får hoppas att det inte upprepas, men hädanefter ska jag försöka undvika att gå dit när det är skollov.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter