torsdag 30 januari 2014

Full vecka med motion och musik

Har det hänt något sen sist jag skrev? Jadå, en hel del.
I måndags jobbade jag som ledsagare. Vi var i "Kyrkstugan" i Viken som tillhör kyrkan. Det bjöds på fika och underhållning av ett gäng trallglada pensionärer, både kvinnor och män, som sjunger (inte i stämmor) i en kör som heter "Delfinerna". Varför den heter så? Jo delfiner dyker upp lite varstans. Småtrevligt.

Tisdag eftermiddag var jag och simmade. Jag avverkade 1100 meter, men hade energi till fler längder. Fast där var för många i bassängen. Jag tröttnade på att hela tiden sicksacka runt dem för att komma förbi.

I går vid lunchtid tog jag en rask promenad på 1,5 timma. Det snöade och blåste men klädd i en lång dunjacka, toppluva, tumvantar i lammnappa och dubbar under kängorna gick jag mig varm. Halv fem hade jag tid hos en massör som höll på med mig i en timma. Inte tillräckligt hårt men skönt.

Även idag har jag jobbat som ledsagare. Vi var på Stadsteaterns soppteater. Dagens föreställning hette "Champagnebubbel". Vi fick njuta av opera, operett och musikal som framfördes av Suzanne Flink sopran och Johan Palmqvist tenor, båda från Malmöoperan. Tyvärr kom vi dit lite sent men fick ändå rätt så skapliga platser. Fast det var svårt att ta ett bra foto.


Vi presenterades ett pärlband av musik ur Czardasfurstinnan, Läderlappen, Glada Änkan, La Boheme och flera andra välkända verk från musikteaterscener. Vid pianot satt maestro Tomas Johnsson. Åh! Vi njöt av varenda välklingande ton. På dagens meny stod det krämig tomat- och saffranssoppa med fisk. Mycket gott.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter