tisdag 3 september 2013

Takkupan och Hollywoodfruar

Maken slipade röken i går och strök den sedan med ett nytt lager gul färg. Idag har han inte gått i taket, han har inte heller slagit klackarna i taket, men väl på det.


Takkupan behövde målas, så han lånade en extralång stege av Nisse och for sedan iväg och köpte färg. När han skrapade vindskenorna, upptäckte han att de behövde bytas ut. Nu är brädor inhandlade, tillsågade och inoljade. Vädret har varit perfekt, soligt och varmt. I morgon fortsätter han med arbetet på takkupan.
Själv har jag farit fram med mitt hatobjekt dammsugaren. Tradigt men välbehövligt, där åkte in både döda flugor och spindlar, varav en var STOR och levande, usch jag kan inte med spindlar. Sedan tog jag en cykeltur in till Höganäs där jag uträttade ärenden på både banken, biblan, City Gross och till slut Mölle fiskrökeri. Där jag köpte varsin stor rödspätta som vi har ätit i kväll.

Vi tittade på Svenska Hollywoodfruar i kväll. Alltså, jag har ju min uppfattning om dem, men allt vad jag tycker ska jag inte torgföra här. Jag undrar bara, spelar de här och kvinnorna teater, eller är de så blåsta på riktigt?  En del av dem är i övre medelåldern och några har uppnått pensionsåldern. Man har med mer eller mindre lyckat resultat, försökt att på konstgjord väg, se betydligt yngre ut. Resultatet har blivit välmejkade, stela och släta ansikten med silikonfyllda läppar och kinder. Brr! De uppför sig som småflickor och försöker vara flickaktiga. Lurar de verkligen någon, att tro att de är yngre än sina barn? Dessutom verkar det som att den som är smalast vinner. Men kära nån, det blir ju bara patetiskt. Man skulle vilja säga åt dem att växa upp. Nä, nu orkar jag inte mer, jag går upp och lägger mej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter