tisdag 24 september 2013

Städdjävul och uppblåsbara Barbara

Städdjävulen flög i mig i dag, så det var lika bra att passa på och köra igång.
Det är inte kul att rengöra ugnen, men nu är det gjort. Visserligen torkar jag upp i ugnen om jag råkar spilla. Men oj, oj, oj, tänk så mycket god mat som lämnat spår i den. Efter ett visst besvär syns nu inget av detta.
Därefter tog jag ut allt som fanns i skåpet under köksvasken. Det var en hel del. Jag kunde konstatera att jag inte behöver köpa vetexdukar eller diskborstar det närmaste året. Dessutom har jag inte mindre än fyra burkar skurpulver. Vad nu det ska vara bra för. Jag menar, hur ofta använder jag skurpulver? De lär räcka i flera år.

När detta var gjort gick jag lös på gästtoan, duschrummet och badrummet. Visserligen städar jag på de här ställena en gång i veckan, eller oftare om det behövs.
Trodde att jag skulle hinna med mer, men luften gick ur mig vid tretiden. Jag tappade både lust och ork så jag la av.

Christina som bor nere vid hamnen, ringde och ville ha hjälp med att bära ut ett bord i trädgården så jag tog cykeln dit. När bordet var utburet satte vi oss och tittade på havet och pratade bort en timma.


En kille här i Gamla Lerberget har äppelträd i sin trädgård som dignar av frukt. Marken under är full av fallfrukt. Han vill tydligen tjäna en hacka, men sjuttio kronor hektot är definitivt i mesta laget för fallfrukt.
Nej, det är inte nämnda kille som står och vinkar vid grindstolpen på vilken det står en brännvinsflaska.
Det är en uppblåsbar docka. En tanke slår mig - varför har han en sådan?
Fast det har ju inte jag med att göra.

Citat:
Plikten är angenäm först när den är gjord.
Augusts Strindberg

Avunden skjuter på andra och sårar sig själv.
Thomas Fuller engelsk präst och historieskrivare 1608-1661



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter