torsdag 26 september 2013

Björn Hellberg och sillmiddag


Var hittar man det här trevliga fotot? Jo, i Hänt Extra nummer 40. Jag träffade Björn Hellberg utanför en bokhandel där han signerade sina böcker en dag under tennisveckorna. Den mannen är verkligen trevlig.

Maken har fiskat i dag, så nu hänger det 40 sillar i röken.
Britt-Marie och Ann-Britt från Senilteatern var här några timmar i eftermiddags. Vi jobbade lite med ramarna till vår nya föreställning.
När maken kom hem fick han kaffe och nybakad kaka med äpple i. Han undrade om jag hade bakat. Nej sa jag, du behöver inte oroa dig. Den här har Ann-Britt gjort. Det är allmänt känt att jag inte kan baka.
Tjejerna fick färsk sill med sig hem.


Titta på den här läckra anrättningen.Stor nyfångad sill som jag vänt i grahamsmjöl och stekt (med benen kvar) i margarin. Från vänster ligger gul lök i skivor, mjukstekt i vatten och smör och en liten skvätt kinesisk soya. Råriven morot, potatismos med klippt persilja och nykokt lingonsylt. Mmmm, det var ljuvligt gott.
Jag klämde ner två sillar, så nu sitter jag här med uppknäppta jeans.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter