fredag 9 november 2012

Wera snart 91 år

Här sitter Wera och äter frukost efter att först ha varit med på seniorjympapasset. Klockan nio varje fredagsmorgon deltar Wera i jympapasset. Inget konstigt med det kan man tycka. Hela jympasalen är ju full av pigga pensionärer. Men visst är det lite märkvärdigt. Wera fyller nämligen 91 år i början av januari. Efter frukosten frågade jag Wera vad hon tyckte var så bra med jympan. Hela hon var ett stort leende när hon sa "jag blir så glad!" Åh, så härligt. Sedan fortsatte hon, förra fredagen när jag kom hem hade jag så´n energi att jag tog fram damsugaren. Visst är det underbart att vara så pigg i den åldern, sa jag till en dam som också hade varit med på seniorjympan, och som jag hade sällskap med ut. Ja sa hon, jag tränar tre dagar i veckan och jag hoppas att jag är lika pigg som Wera om sju år. Då är jag också 91 år. Ganska fantastiskt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter