torsdag 1 november 2012

Tidig morgon på "Friskis"

Kvart över fem i morse tassade jag ut och hämtade HD i brevlådan. En nästan full måne lyste, det var så vackert att jag gick in efter kameran. Och vad skulle jag uppe och göra så okristligt tidigt? Jo, köra in till Höganäs och börja mitt pass i receptionen på "Friskis" halv sju. På en halvtimme hinner man låsa upp och öppna grindarna in till området, tända upp i lokalerna, starta fläktarna i gymmet, stänga bastudörrarna i herr- och dambastun, starta fyra datorer mm. Klockan sju när jag öppnade hängde den första motionären på dörren. Han skulle in på gymmet. Jag och Paula, som är vår lokalvårdare, kunde äta vår frukost i lugn och ro. Vi hade mackor med oss och kokte te och kaffe. Det var väldigt lugnt hela förmiddagen. Ungarna har ju höstlov så många är bortresta. Halv tolv blev jag avlöst. Den här veckan jobbar jag i receptionen tisdag till fredag. I morgon kan jag ha sovmorgon om jag vill, då börjar mitt pass inte förrän kvart i elva. Visserligen är jag morgonpigg, men att gå upp fem på morgonen är för tidigt. I kväll klockan åtta ska jag titta på Böda camping på kanal 5. Undrar om de har hittat några roliga original som de tagit med den här säsongen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter