söndag 25 november 2012

Gåsamidag hos Lena och Lars

Titta på min röda novemberkaktus, den blommar hej vilt. Det kommer ständigt nya knoppar, som jag hoppas ska slå ut. Den står i ett söderfönster och får vatten när den börjar sloka. I torsdags och fredags jobbade jag som vikarierande kyrkoskrivare. I kyrkans dator finns ett program som man måste använda för att kunna utföra vissa, absolut nödvändiga arbetsuppgifter, men just det här programmet låg nere hela torsdagen. Det var likadant på alla pastorsexpeditioner i hela Helsingborg, kanske ännu fler, vad vet jag. Man skulle uppdatera just det här programmet. Nu kom det tack och lov inte in mer än en begravning. Den fick jag handlagt på fredagen, samt uppdaterat gudstjänstpärmen som tjänstgörande präst ska ha till söndagens gudstjänst. Janne och jag var bjudna på gåsamiddag i går till Lena och Lars. Det var även Ingela och Bengt-Åke, Ann-Marie och Carl-Olof och Meta och Lars. Det var som vanligt mycket gott och trevligt. Svartsoppan från Heberlines, extra smaksatt med sherry och Konjak är så god att jag skulle kunnat äta den även till efterrätt. Jag släckte sänglampan klockan tre i morse och vaknade igen före sex. Satte på radion och slumrade till då och då. Gick upp halv nio. Eftersom jag var torrdocka i går fick jag köra in och köpa nya bullar i morse, maken var passagerare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter