tisdag 20 november 2012

Insändare i HD

Med anledning av att två kvinnor råkat illa ut i Helsingborg, en 102-åring blev rånad och en 87-åring blev grovt misshandlad, skrev jag i söndags kväll en insändare till HD under signaturen "En annan tant". I morse var den publicerad i tidningen. När jag körde in till Helsingborg i morse för att jobba i den Gode Herdens kyrka, låg där ett påkört rådjur, en get, mitt på vägen. Det var dött. I dag satt jag bredvid Helena på pastorsexpeditionen för att fräscha upp mina kunskaper från i somras. På torsdag och fredag ska jag vikariera för henne då hon är på utbildning. I går kväll satt jag uppkrupen i soffan och frös. Hostade upp slem och behövde snyta mig några gånger. Jag drack riktigt varmt pepparmyntte med färsk ingefära och honung samt tog en tablett som lär vara bra mot förkylning. Har gjort om proceduren i kväll. Hoppas att det känns bättre i morgon. Då ska jag jobba i receptionen på "Friskis". Tänker snart gå upp och lägga mig, det blir nog inte mycket läsande innan jag släcker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter