måndag 12 november 2012

Radio Malmöhus kollar på Senilteatern

I lördags var det ett riktigt skönt promenadväder. Tio plussgrader och soligt. Maken åkte ut och fiskade, tyvärr var det inte mycket bevänt med fiskelyckan. Själv körde jag in till Helsingborg och flanerade på Kullagatan. På Åhléns fyndade jag en blus och en tröja. Mitt emot Fahlmans hörna stod den här gentlemannen och spelade på sitt positiv. Pappegojan är en leksaksfågel.
I dag har vi i Senilteatern spelat på Adolfsbergs Träffpunkt 56:an. Liksom på de andra träffpunkterna där vi uppträtt, fick vi även här ett jättefint mottagande. Publiken var med på noterna. Lasse Olsson som är reporter på Radio Malmöhus, kom och intervjuade oss strax innan föreställningen, han stannade också kvar, tittade och spelade in vår föreställning, så gott det nu gick bland alla skratten i publiken. Lasse träffade jag för många, många år sedan när jag fick göra tre reportage som amatör-gäst-reporter på Radio Malmöhus. I förra veckan träffades vi på Friskis & Svettis. Vi pratade en stund och jag berättade om vår teatergrupp, samt bjöd in honom till dagens föreställning. Det kan kanske bli en blänkare, eller till och med ett aldrig så litet reportage i radion. Det hade varit kul.
Som ett bevis på Träffpunkten 56:ans uppskattning fick vi varsin fin blomsterbukett. Oj så glade vi blev! Dessutom blev vi bjudna på kaffe och våfflor med vispgrädde och sylt. Ah! det var en härlig eftermiddag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter