onsdag 7 november 2012

Pigga pensionärer

Även i dag började jag jobba halv sju. Det var mörkt och blåsigt och regnet hängde i luften. Fotot ovan tog jag klockan sju när jag låste upp. Parkeringen är tom. Det var inte många motionärer som droppade in på gymmet den här morgonen. Även i dag hann Paula (lokalvårdaren) och jag med en fika i lugn och ro. Strax före nio droppade motionärerna in som skulle vara med på cirkelfys. Jag tror att alla var pensionärer. Det här passet är alltid fullbokat. Många som deltar, bokar sig för säkerhets skull till nästa vecka innan de går, så att de säkert får plats. Morgonpassen, alltså de som börjar klockan nio och tio är väldigt populära.
Det här fotot tog jag klockan nio. Nu var parkeringen på framsidan full av bilar. Nästa pass var jympa bas, det började klockan tio. Även här är det mest pensionärer som deltar och även detta pass var nästan fullsatt. Nu var det gott om bilar även på baksidan, fast en hel del cyklade faktiskt hit, trots det dåliga vädret. Heja våra motionärer! Jag arbetade fram till halv tre. Nu är jag rejält trött. Ska försöka komma i säng i tid. Även i morgon ska jag jobba på "Friskis" men då börjar jag inte förrän klockan elva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter