torsdag 15 november 2012

Senilteatern i Radio Malmöhus

Här ovan syns "skådespelarna" i Senilteatern. Där bak från vänster står jag Sigbritt, GeBe, Harriet, Ann-Britt och Gunnel. Sittande från vänster är Anita, Inga och Karin. Vi är jätteglada över allt beröm vi fått på Träffpunkterna där vi uppträtt och blivit belönade med skratt, applåder och till och med blommor. Vi har också blivit ombedda att komma tillbaka. Kul! Reportaget som Lasse Olsson gjorde i måndags om oss, sändes på Radio Malmöhus i dag ca kl 11.40. Blev ni nyfikna? Gå gärna in på webben och lyssna på oss, på sverigesradio.se/sandningsarkiv och klicka på rätt tid. Själv tycker jag att det låter jättebra, men vad konstigt det är att höra sin egen röst. Det är jag som bland annat pratar om inkontinens. Direkt efteråt fick vi, via Radio Malmöhus, en förfrågan från en förening i Lomma om vi ville/kunde framföra vår cabaré där. Ja, vi får väl se om alla åtta är lediga samtidigt. Vi pensionärer har ju mycket att göra.
Ovanstående foto är från sketchen Arbetsförmedlingen. Harriet spelar Tina Nord, en kock som har fått sparken och jag spelar en arbetsförmedlare. Själv är jag väl lite arbetsskadad efter att ha jobbat på Arbetsförmedlingen i 25 (!) år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter