lördag 15 oktober 2011

Vita käppens dag och Beröringens dag



Tänk att det kunde bli lika underbart väder den här helgen som den förra. Man vill inte gå in så länge solen är uppe. Nu i kväll är det dock bara 6,6 grader varmt. Då är skönt att krypa upp i soffan och mysa med tända ljus.

I dag den 15 oktober är det "Vita käppens dag". Den firas i hela världen.
Det är också "Beröringens dag". Fast det begriper jag inte, att det ska behövas en dag för det menar jag. Nog ska man beröra varandra oftare än så, helst varje dag.

I går var jag hos min frissa Annika och klippte mig. Det var hon som tog fotot på mig med min iPhone. Därefter jobbade jag några timmar som ledsagare.

Nu har vi kört båten till vinterförvaringen. Det känns tryggat att ha den inlåst.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter