måndag 10 oktober 2011

Stygnen i naveln


Jag måste ju säga att iPhonen är bra, fast min gamla telefon kunde jag sköta med en hand, på den här måste använda båda.
Men visst är den bra. Tänk så praktiskt att kunna se vad det ska bli för väder under dagen, timma för timma. I morse såg jag att det inte skulle börja regna förrän vid elvatiden, men att det sedan skulle fortsätta hela dagen.

Alltså snörade jag på mig kängorna, tog mina stavar och gick in till Höganäs och vände före frukost. Sedan har det mycket riktigt regnat hela dagen.

Nu har jag precis tagit bort de tre stygnen i naveln som jag fick vid operationen förra måndagen. De korta ändarna på plasttrådarna skavde. Det gick hur bra som helst med en förstoringsspegel, pincett och en nagelsax. Efteråt torkade jag noga rent med tops indränkt i Alsolsprit och satte sedan på ett plåster. Tror inte att en sjuksyster hade gjort det mycket bättre. OK, jag hade inga sterila verktyg, men jag är noga med hygienen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter