torsdag 6 oktober 2011

Krya på dig blommor och en god doft



Nu är damen på G igen. Jag har som vanligt, när jag inte är sjuk,en bra aptit.
Men, men - min mage har inte kommit igång ännu. Phu! Jag ser snart gravid ut. Dessutom svider det som magsår. Har ju tagit en massa Panodil och Ipren. Tror inte att jag tål så mycket salicylsyra. Nu får jag knapra magsyretabletter. Medicinen som hjälper för det ena kan slå ut det andra. Nu tar jag inte en pilla förrän jag är bra i magen.

Kände att jag behövde röra på mig idag, men inte utomhus. Det har regnat och blåst i stort sett hela dagen. Körde in till Väla. Där kan man lätt gå flera kilometer när man går runt och titta i skyltfönstren, samt går ut och in i några affärer. Jag hade ingen köplust på kläder men inne på Kicks köpte jag mig en doft, för de e jag värd.

I kväll kom en granne och knackade på. Det var Camilla som bor tvärs över gatan. Hon såg att jag kommit hem från sjukhuset och ville muntra upp mig med en bukett vackra blommor. Det var verkligen omtänksamt av henne.

Nu ska jag lägga lite linfrö i blöt och svälja ner dem i morgon bitti. Jag får verkligen hoppas att de kan sätta fart på magen.

"Om det finns ett liv efter detta blir det nog också ett helvete."
Otta Ludwig 1813 - 1865, tysk författare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter