tisdag 11 oktober 2011

Chocklad och te samt nya glasögon


Här kryllar det av nyttiga antioxidanter. Grönt te och chocklad med hög halt av cacao.
Dessa godsaker kan förhindra stroke. Jo så är det. Det hörde jag på nyheterna i morse. Man har gjort en undersökning på svenska kvinnor som ätit chocklad med hög halt av cacao och hur har det påverkat risken för dem att få stroke. Det visade sig att de kvinnorna som ätit mycket mörk chocklad fick färre stroks. Resultatet av den här undersökningen kan man läsa om i en medicinsk (engelsk?) tidskrift.
Å så bra! Då kan jag med gott samvete fortsätta njuta av en, eller ok då, två eller tre rutor till teet på kvällen.

För övrigt har det varit en dyrbar dag. Jag har besökt min optiker, blivit undersökt och beställt ett par nya glas till mina (två år) gamla bågar. Dessutom ett par nya läsglasögon. Med 20 procents rabatt gick det ändå loss på drygt 7.500 kronor.
Nu får jag hoppas att ögonen inte ändrar sig på minst två år.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter