måndag 24 oktober 2011

Vinterdäck på och borttappat gosedjur



I fredags kväll kom min son och svärdotter hem från en veckas semester i Alsace, Frankrike. De har haft tur med vädret, så det tog bland annat en långpromenad i vinfälten (tillåtet) Det var soligt och varmt långt fram på kvällarna.

Jag hade middagen klar när de kom hem. Först åt vi små snittar med pillade räkor och sill. Därefter porterstek och som avrundning stekta äpplen med kanel och socker, vaniljvisp och kaffe. Jag fick sötsaker i present. Som jag önskat hade de lyckats hitta en stor burk honung med lavendel. Den är jättegod. Jag fick också småburkar med honung smaksatt med bland annat apelsin och rosmarin. Kul att prova något nytt.

Hela helgen har det varit kanonfint väder. Trots det fick maken i uppdrag att byta till vinterhjul på min bil. Vid den här tiden förra året kom den första snön. När snön och halkan kommer så sker det för det mesta oväntat, men nu i alla fall jag beredd.

I söndags när jag var ute på stavgång såg jag något som på avstånd såg ut som en kattunge. När jag kom nära kunde jag konstatera att det var ett borttappat gosedjur, ett litet lejon. Den låg inte kvar i dag så jag hoppas att den hamnade hos rätt ägare igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter