söndag 20 februari 2011

"Skenbart" - en jättebra film med Lena Nyman

I går kväll däckade maken tidigt. Själv satt jag och tittade på TV´n. Först på "Melodifestivalen" och den var väl sådär.
Därefter tittade jag på "Gaygalan" som var en kanonbra underhållning.
Till slut tittade jag på filmen "Skenbart" från 203, en svensk komedi med bland andra Gösta Ekman, Robert Gustafsson, Marie Göranzon och Lena Nyman. Den slutade halv ett på natten. Första gången jag såg den här filmen var när den hade premiär.

När jag kröp till sängs klockan ett var jag klarvaken. Läste till halv två då jag släckte lampan.
Vaknade vid halvsjutiden. Drog upp rullgardinerna och satte upp ljudvolymen på radion.

Jag lockade ut maken på en solig men kylslagen promenad idag. Därefter tog vi en tur med bilen.Vi stannade till hos Jollen i Viken och köpte en liter lättmjölk. De sålde små torra och skrynliga potatisar som enligt skylten var mjöliga King Edward, de kostade 14 kr/kg. Samma sort, fast betydligt större och fräschare köpte jag på City Gross i Höganäs, för 7.90 kr/kg. Man kan ju undra varför de var drygt 6 kr dyrare per kg och av så mycket sämre kvalitet i Viken.

Vi satte själv potatis i fjor. Det blev bra utdelning så vi har tänkt att sätta även i år.
Ett år skulle min svärfar (salig i åminnelse) sätta potatis tidigt på våren. Tjälen hade inte gått ur jorden så han fick, tro det eller ej, ta fram sitt isborr och borra hål för att få ner sättorna.
Jodå, det blev potatis så att det räckte till flera kok.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter