fredag 18 februari 2011

På spåret och Skavlan med gäster

Oh va skönt det är att kunna röra sig igen - om än med en viss försiktighet.
I dag har jag jobbat i receptionen på "Friskis" några timmar. Jag ryckte in för en kompis som var sjuk. Där var som vanligt på fredagarna mycket folk. Seniorpassen på morgon och förmiddag är välbesökta. Bea dukar varje fredag upp en läcker frukostbyffé, alla borden var upptagna av hungriga motionärer.

Därefter jobbade jag som ledsagare i 1,5 timma. Det var som vanligt mycket trevligt.

I kväll bjöd jag maken på stekt laxforell.

Nu tittar vi på "På spåret". Enligt maken var det mycket bättre när Oldsberg var med. Nu är det lika tråkigt som den där serien du vet, den om dom som sålde olja. Vilken serie och vilket oljebolag menar du sa jag, Stat Oil eller Q 8? Fast jag förstod ju att han menade "Dallas". Ja, ja, jämföra "På spåret" med "Dallas"............hmm........

En av frågorna i "på spåret" i kväll var, vad hette de tre bröderna i efternamn från Sverige som vann OS i Acapulco år 1968. Sandelin sa maken, som bara satt och slötittade - och det stämde! När jag frågade i vilken sportgren dom vann, suckade han ljudligt, tittade på mig som om jag var mindre vetande, och sa sedan segling. Som om det var den mest självklara och naturligaste sak i världen att veta.
Jaha??!!! Värdelöst vetande kan jag tycka, men ibland kan man ju ha nytta av det. Som när man till exemel tävlar i "På spåret".

Nu ska jag titta på Skavlan med bland annat Sven-Bertil Taube och författaren Bodil Malmsten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter