torsdag 17 februari 2011

Ryggskott? Ny skrivare och problem.



Phu! Vilken vecka.

Först det trevliga.
I lördags körde min son och maken till båtmässan i Göteborg. Nej, de köpte inte någon båt, fattas bara. Den lilla de har är alldeles tillräcklig för de gånger den går över sundet.

Men de kom inte hem tomhänta. De hade givetvis köpt på sig ett par påsar var med nya drag. Ja, det var säkert behövligt för de har ju inte så många innan (ha, ha).

På hemvägen körde de som vanligt inom "Laxens Hus" vid Falkenberg. Maken köpte varsin tallrik med fyra olika sorters lax, och två olika sorters paj med lax och mozzarella. Svärdottern kom hit med två flaskor underbart gott vitt vin som de fört hem från Frankrike. Det blev en riktig festmåltid.

I söndags körde maken och jag in till El Giganten på Väla och köpte en ny skrivare. Tack och lov så kom Sven, vår granne, in och hjälpte oss installera den. Vi har fem tummar i varje hand när det gäller allt vad datorer heter. Vi har fortfarande inte provkört den, men den tiden den sorgen.

Nu till det mindre trevliga, ja rent ut sagt eländes, elände.

Brevlådan i min dator har varit full. Jag har inte kunnat ta emot mejl på nästan två veckor. Papperskorgen var tömd så det var inte där felet låg. Ringde Telia support, men de kunde inte hjälpa mig, utan hänvisade mig till Telias http://www.adress/. Försökte logga in mig två gånger men misslyckades. Efter tredje gången skulle jag bli avstängd, så jag la av. Jag blev förtvivlad, jag väntade ju på viktiga mejl angående en resa som vi hade beställt. Funderade på att köra in med datorn till affären. Då såg jag en annan granne, som jag vet använder dator, gå förbi. Jag bad honom om hjälp. Han är inte i Svens kaliber, men tillsammans så fixade vi det. Phu! Det var det.

I går skulle jag föra över mina foton från kameran till datorn. De fördes över, men vart tog dom sedan vägen? Kunde inte hitta dem hur jag än letade. Ringde El Giganten och frågade om de kunde hjälpa mig med detta. De hänvisade mig till "Lexmarks" (skrivarens) support. Ringde dit och fick hjäpt av en kille som heter Kim. Han kunde gå in i min dator från det stället han satt på, fantastiskt. Det tog tid men han löste problemet. Jag är imponerad.

Nu tror jag, ta i trä, att allt ska fungera som vanligt igen.

I söndags eftermiddag dammsög jag min bil invändigt. Där var ett helt grustag. Sedan tvättade jag alla ytor invändigt. Maken tvättade den utvändigt och tog även mattorna. Oj vilken skillnad det blev.

Därefter som grädde på moset fick jag ryggskott, ja jag tror att det är det. Men det gör ont inte bara i ryggen utan även i höger skinka (oj vad den är öm) och ner i höger ben, ända ner till vaden.

På kvällen kunde jag knappt resa mig från soffan, det var problem att gå i trappan, jag hade till och med svårt att böja mig över vasken när jag skulle borsta tänderna. Jag kom ner i sängen, sen blev det problem. När jag skulle vända mig på andra sidan, fick jag ta hjälp av sängkläderna och dra mig runt. Som tur är har jag en säng där jag kan höja och sänka huvud och fötter via en fjärrkontroll.

Jag har varken kunnat promenera, gå på Yogan eller simma. Det är verkligen inte kul.
I dag är jag mycket bättre, och jag kände att jag måste röra på mig. Det får bära eller brista, jag körde till simhallen, tänkte se om det gick att simma ett par längder. Det gick alldeles utmärkt. Jag simmade som vanligt mina tusen meter, skönt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter