tisdag 22 februari 2011

Praktfull Rosenbukett och grötlunch




Den här praktfulla rosenbuketten fick jag av maken i fredags. Varför? Nej det var inget speciellt, jag får rosor lite då och då. De här är ovanligt stora. Jag mätte stjälkarna, de var 63 cm långa och de utslagna rosorna är idag lika stora som min handflata. Jag har klippt av en bit av stjälkarna varje dag. De dricker mycket (hett) vatten.

I gårdagens HD läste jag att Råggröt mättar mycket längre än till exempel havregrynsgröt. Jag tror inte att jag har ätit Råggröt någon gång, men nu har jag köpt en paket rågflingor. Idag kokte jag mig en tallrik. Åt den med lingonsylt och mjölk strax efter klockan tolv och visst mättade det.

Lägg märke till den fina lilla röda sleven. Det var den jag köpte i Köpenhamn för 5.95 dkr i en affär på Strögen, de säljer en salig blandning av en massa billigt krims krams, men även flera bra, användbara saker, som till exempel sleven. Affären ligger i ett gammalt hus mitt emot en kyrka.

Efter grötlunchen tog jag mina stavar och gick till Viken. Jag tog cykelbanan dit och gick den nya promenadstigen längs med havet hem. Det snöade hela vägen till Viken, inga mängder, men ändå. Sedan var det uppehåll till jag kom åter till Gamla Lerberget, då började det snöa igen. Kollade utetemperaturen när jag kom hem. Den stod på minus 6.4 grader. Inte så konstigt att jag frös om benen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter