tisdag 8 februari 2011

Nästan orkan orsakade en sömnlös natt


Phu, en sån natt! Jag har nästan inte fått en blund i ögonen. A nä, låt nu inte fantasin skena iväg.
Det som höll mig vaken var stormen som härjade som värst i våra trakter när jag skulle sova.

I stormbyarna blåste det 31 meter i sekunden. Det är nästan orkan som är 33 meter i sekunden. Storm är "bara" 25 meter i sekunden.

Jag körde och tittade till min väninna Christina, som bor nere vid havet. Hennes fönster var geggiga av tång. Det gick inte att se ut genom dem. En av de andra som bor där nere gick och spolade sin husfasad ren från tång. Vägen utanför var också nästan helt täckt av tång som gjorde den slipprig och hal.

Billy Swan och hans kompisar hade sökt skydd längs en lång sträcka nära strand. På fotot syns bara en del av dem. Det har blåst rejält hela dagen, men solen sken från en molnfri himmel och det har varit plus fyra grader.

Jag var hos Malin och fixade mina vintertråkiga naglar i förmiddags, sedan har jag jobbat som ledsagare i tre och en halv timma.

I kväll ska jag titta på "Dansbanan i Täfteå" på TV1 kl 20.00. Sedan lär jag slockna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter