onsdag 23 februari 2011

Seniorjympare på F&S och 1.000 m bröstsim

När jag jobbade på "Friskis idag bläddrade jag lite i den senaste "Friskispressen". Där finns det mycket intressant och nyttigt att läsa.

Friskis & Svettis i Höganäs har 3.115 medlemmar. Det är nära 13% av kommunens invånare, alltså var åttonde person i Höganäs. Inte illa!
Två av de entusiastiska seniorjymparna är Wera 89 år och Lars 81 år. De är nytillkomna deltagare som lockats dit av goda vänner. Där ser man, det är tydligen aldrig för sent att börja.

Alla ungdomar åker inte bort på sportlovet, många har sökt sig till F&S. De kan träna gratis den här veckan. Där kan man nog fånga upp flera nya medlemmar.

Själv körde jag till simhallen och avverkade mina 1.000 meter. Där var förvånansvärt lite folk, med tanke på att det är sportlov. Fast de har nog varit där tidigare på dagen. Jag kunde till och med få plats i bubbelpolen.

Efter att ha bastat, skrubbat kroppen och smörjt in den från topp till tå är jag nu skönt trött.
Ska asa mig upp till bingen. Får se hur många sidor jag orkar läsa innan jag slocknar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter