torsdag 16 december 2010

Snökaos och priskrig på ananas


Priskrig på ananas? Ja man kan ju undra, i dag sålde City Gross de attraktiva frukterna för 3,95 kr stycket. Eftersom jag handlade där i dag passade jag på att köpa två stycken. En av de som jag köpte igår har jag ätit upp nu.

Det har varit ett ymnigt snöfall sedan tidigt i morse samt kraftiga vindar. Temperaturen har dock stigit till strax under fryspunkten.

Jag är inte mycket för att julpynta men idag åkte juldukarna fram. De tre julstjärnorna som jag köpte förra veckan och ställde i grupp står lika fint ännu. Hoppas att de håller sig över julen.

På rapport i kväll hörde jag, att på vissa håll i Skåne har hemtjänsten fått anlita bandvagnar för att kunna ta sig fram. Ett 40-tal bilolyckor har inrapporterats. Förmodligen är det långt fler som inte är anmälda. Kollektivtrafiken är drabbad liksom många inställda flyg.

När jag kom hem i eftermiddags skottade jag hela infarten fram till carporten. Det var ett riktigt tjockt snötäcke så jag hade ett styvt arbete. Det kändes i axlarna och ryggen.

När jag var klar med snöskottningen körde jag till simhallen. Klockan fem klev jag ner i bassängen och hade den helt för mig själv medan jag simmade mina 40 längder (=1000 m). Från högtalarna strömmade julmusik, både ny svensk och gammal amerikansk. Bland annat Elvis, Bing Crosby och Bony M med Marys boychild. Belysningen i hallen var dämpad men i bassängen var den på.
Även bastun hade jag för mig själv. I dag var där verkligen lugnt och rofyllt.
Känner att jag behöver smörja in mig med liniment på nacken, axlarna och korsryggen innan jag lägger mig i kväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter