onsdag 29 december 2010

Löpband inomhus eller utomhuspromenad


Det har inte snöat idag men det är kallt. Drygt 8 minusgrader i morse och sedan har det sjunkit under dagen till drygt 11 minus nu i kväll.

När jag gick min långpromenad vid tiotiden var det solsken och vindstilla och så har det varit hela dagen.

Är det uppehållsväder så är det skönt att ta en promenad, helst mitt på dagen när det är som ljusast. Blodet syresätts och förbränningen ökar. Talgkottskörteln behöver ljus, annars finns det risk för depression.

Men, vill man promenera inomhus så går det också bra. Fast då missar man ju dagsljuset, frisk luft och fågelsång, och så kostar det ju en slant.
I TV visas just nu en icke trovärdig reklam för ett löpband.
På löpbanden som står uppställda i en lång rad går eller joggar barn och vuxna i varierande åldrar.

En man som ser ut att komma direkt från kontorsstolen är korrekt klädd (men inte för träning) i vit skjorta, välpressade byxor och vanliga lågskor. Efter ett tag tar han upp en mobiltelefon ur byxfickan och börjar prata i den. Det är detta som inte är trovärdigt. Det är ju allmänt känt att män inte kan göra två saker på samma gång.

Ett litet välment tips. I stället för att köpa hem ett löpband, så lös ett träningskort på Friskis & Svettis. Där kan man träna på löpband så ofta man vill. Tröttnar man så är det inte hela världen och så slipper man att ha dåligt samvete för att ha ett löpband stående där hemma till ingen nytta. Jag undrar föresten i hur många förråd det står en motionscykel och samlar damm.

När jag jobbade på "Friskis" idag tog Sussie de här kortet på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter