tisdag 28 december 2010

Nagelvård och långpromenad


Natten som gick var det minus tolv grader och sju från morgonen och resten av dagen. Tack och lov så har det har inte kommit mer snö. Nej, nu kan det vara nock, det räcker med det som har kommit.

Malin på "Fina naglar" i Höganäs hjälpte mig i förmidags att fixa till mina torra och spruckna naglar. De fick förstärkning av silikon så nu lär de hålla, på det gjorde hon en fransk manikyr, det blev snyggt.

Halv tre satte jag på mig mina hörlurar med en spännande bok i cd-spelaren, varma kläder och kängor med grova sulor. Sedan gick jag till Höganäs och vände. Därefter till slutet av G:a Lerberget mot Viken till. Jag var hemma igen klockan fyra. Det var vindstilla, annars hade jag inte gått så långt.
Nu provar jag ett te som jag fått i julklapp. Enligt innehållsförteckningen så innehåller det verbena, pomerans, lind, apelsinblomma och hibiskus. Det ska vara bra för välbefinnandet. Ja hur som helst så smakaar det gott.

Vårt lilla Japanska körsbärsträd står inbäddat i snö och det tar nog ett tag innan man kan se jorden under det igen.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter