söndag 19 december 2010

Sälarna


I morse när vi hade varit på "Kakboden" i Höganäs och köpt frukostbullar körde vi som vanligt ner om hamnen i Lerberget. Söder om hamnen vid "Lilla Bro" ute på stenarna såg vi sex stycken sälar. De finns där sedan ett bra tag tillbaka. I morse hade jag inte kameran med mig, men för några veckor sedan tog jag fotot ovan, även då var de sex stycken, men de låg utspridda så jag fick bara med tre på fotot.
Det är roligt att titta på dem, men de som fiskar är inte glada, sälarna går hårt åt fisken.

Även i dag har det varit ett underbart promenadväder. Runt sju minusgradert, näst intill vindstilla och soligt. På min promenad stannade jag och pratade med Maggan och Christer, ett par grannar som bor på vår gata. Jag pratade också med ett annat par som bor ett stenkast från havet. Därefter fortsatte jag, emellanåt fick jag pulsa fram i snön till golfbanan i Viken. Där vände jag och gick hem igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter