onsdag 15 december 2010

Ananasfrossa


Färsk ananas är en av de godaste frukterna jag vet, och nu när de är billiga kan man verkligen kan frossa i dem. De här stora fina exemplaren kostade tio kronor stycket på ICA. En brukar räcka i tre dagar. Maken äter dem inte.

Även i dag har jag jobbat som ledsagare. Vi var bland annat ute och gick en runda vilket inte var det lättaste. Det låg tjock valkig och knutig is både på trottoarer och gator, det var sju minusgrader och så det blåste en frisk nordlig vind.

Från kvart i tolv jobbade jag några timmar i receptionen på "Friskis". Som vanligt var de grå pantrarna på bettet och fyllde grupperna cirkelgym/senior kl nio och cirkelfys/senior kl halv elva. När de kommer ut nyduschade är det är många som stannar och småpratar lite samt passar på att boka tid till nästa vecka innan de går hem. Vi har väldigt trevliga motionärer.

Sent i eftermiddags hade vinden mojnat så jag tog en promenad till Höganäs och vände. Det var skönt att röra på benen och få lite frisk luft. Jag gick nere vid stranden men gångvägenen var isig så jag höll mig bredvid den och gick ute i gräset och i sanden, där var det tryggt att gå. Det tog nästan en timma.

Nu sitter jag med en mugg riktigt varm pepparmintte som jag har några skivor färsk ingefära i och en tesked honung.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter