måndag 13 december 2010

Julklappsinköp och en god lunch


I dag har jag jobbat som ledsagare. Tjejjen som jag hjälper behövde göra en del inköp, men vi började på biblioteket. Sedan gick vi över till bokandeln, hon köpte två böcker och jag en. Det blev en pocket "Rosa Elefanter" av Karin Brunk Holmqvist. Den ska jag själv ha.

Därefter körde vi till Väla där de sista julklapparna inhandlades. Efter att ha sprungit runt i olika affärer, jämfört, handlat och slagit in julklappar kände vi för en bit mat.

Vi körde till Svanshalls krog och intog en sen lunch. I dag serverades stekt sill med potatismos, gröna ärtor och lingonsylt eller kokt rimmad oxbringa med pepparrotsås, jag tog det senare. Båda rätterna var jättegoda. Vi började med salladsbordet och tog sedan varsin tallrik krämigt god champinjonsoppa (den värmde gott) innan vi gick på huvudrätten. När vi var proppmätta fick vi ändå plats med en kopp te respektive kaffe.

Trodde inte att jag skulle orkade röra mig mer idag, men efter ett par timmar hade maten sjunkit undan och jag körde till simhallen. Även i kväll var där väldigt lite folk.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter