fredag 26 mars 2010

Fantastiska kvinnor och underbara dofter


Åh, en sån underbar dag det har varit.

Jag har träffat två jättetrevliga och riktigt serviceminded kvinnor. Först var det Helen i biljettkassan på Konserthuset.

Väl hemma igen cyklade jag till biblioteket i Viken. Det blåste en svag sydvästvind, solen sken och det var 15,5 grader varmt. Jag kunde cykla utan både halsduk toppluva och handskar, och det är verkligen ovanligt.
På biblan jobbar en kvinna, deltid numera, trots att hon varit pensionär i tre år nu. Jag förstår att man har svårt för att släppa henne för hon är verkligen en tillgång.

I veckan damp en reklamtidning från KICKS (parfymeri) ner i brevlådan. En sida ägnades åt säsongens dofter. Jag fastnade för beskrivningen av två helt nya dofter.

Den ena är DKNY PUREDKNY EDP (oj så många bokstäver, och stora ska dom vara). Beskrivningen av denna lyder "diskret och "ren" vardagsdoft för kvinnan som värderar familj och tradition högt." Hur i all världen har man kommit fram till detta?

Alltså, ni som inte har någon familj och struntar i traditioner - köp inte den här doften. 30 ml av denna "rena" väldoft kostar 429 kr. Det blir nästan 1500 kr litern. Nåja, man ska ju inte hälla det över sig.

Nästa nya doft som jag fastnade för heter CHLOÉ EDT. Den beskrivs som "en elegant blomdoft för den naturligts fräscha citykvinnan. Med andra ord inget för lantisar. 50 ml av denna väldoft kostar 675 kronor.

Fast i och för sig kan man strunta i vad andra tycker och använda den doft man själv tycker om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter