måndag 15 mars 2010

Livsandarna återvänder med frisk luft och sol


Även idag blev jag jätteglad när jag öppnade min blogg!

Nu har jag fått ytterligare en som följare. Kära okänd, även Du är varmt välkommen. Det känns stort, att andra gärna tar sig tid att läsa mina funderingar, iaktagelser och och små vardagliga upplevelser. Ni har förmodligen upptäckt att jag skriver mer eller mindre regelbundet, så blir det även i fortsättningen.

I dag känns det som om livsandarna återvänt. Jag är fortfarande inte smärtfri, men idag har jag i alla fall sluppit att må illa.

Efter lunch tog jag på mig kängorna och solglasögon samt greppade mina gåstavar. Med en bok (Svinalängorna) i öronen gick jag sedan mot Höganäs. Det var underbart att gå i solen nere vid vattnet, och jag måste ju säga, att det kändes bra att kunna stötta mig på stavarna. Jag kunde inte gå så fort, så den relativt korta promenaden tog femtio minuter. Men jag behövde ju inte skynda mig.

Längs hela kusten såg jag stora flockar med Svanar. Undrar om de hittade någon mat där i tången. Fotot tog jag i motljus på hemvägen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter