söndag 7 mars 2010

Akut diskbråck, sjuk av medicinen


Eländes elände. I torsdags jobbade jag några timmar i receptionen på "Friskis". Därefter gick jag in i gymmet. Tänkte att jag skulle komma igång igen med lite lätt träning efter influensa och kräksjukan. Jag tog det väldigt nätt och hade inga tunga vikter men - på kvällen kände jag att något var fel. På fredagen gjorde det väldigt ont när jag gick. I går var det värre, det strålade ner på baksidan av vänster lår. Maken fick själv köra in till Bella Center och båtmässan.

Jag körde in till akuten på Lasarettet. Klockan 13.15 skrevs jag in på ortopeden. Doktor Per undersökte mig noga och sa att jag hade fått ett diskbråck. För säkerhets skull skickades jag upp på röntgen. Eftersom jag hade stora problem med att gå så fick jag åka rullstol. Klockan fyra fick jag smärtlindringa i form av 2 panodil och 2 Tramadol Activis 50 mg. Smärtan försvann men jag blev fruktansvärt yr och illamående redan efter 45 minuter. En timma senare, klockan fem, gick (vinglade) jag ner till sjukhusapoteket. Som tur var slapp jag vänta. Så fort jag kom fram bad jag om något att kräkas i. Sedan fortsatte jag att kräkas i elva timmar. Jag tål vare sig narkos eller starka smärtstillande tabletter. Brukar kräka vålssamt i ett dygn efter narkos. Jag tänker definitivt inte ta någon Tramadol. Dem ska jag lämna tillbaks nästa gång jag besöker ett apotek.

I kväll har jag ätit och mår fortfarande bra nu två timmar senare. I morgon kan jag nog tyvärr inte göra annat än att vila mig.

Om tio dagar ska jag ha ett återbesök på Lasarettet. Det känns tryggt att de kollar upp mig. Enligt läkaren går det här över på en fem sex veckor. Om inte så blir det en magnetröntgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter