fredag 5 mars 2010

Huskatten på "Bär och grönt" och nyskördad svensk gurka


Lockad av extrapris på citrusfrukter, 9,90 kr/kg, körde jag till "Bär och grönt" idag.
På nedersta hyllan bland blommorna låg huskatten och putsade sin päls. Den lät sig villigt klappas och klias och tittade uppfordrande på mig när jag slutade.
Jag plockade till mig påsar som jag fyllde med blodgrape från Florida, apelsiner från Spanien, lime och citroner men var dessa kom ifrån vet jag inte.
När jag stod där och fyllde mina påsar, kom en tjej in med en rullebör (= skottkärra) med nyskördad färsk slanggurka från Viken. Priset var 35 kr/kg, vilket jag tycker är billigt vid den här årstiden.
I morgon ska maken köra in till Bella Center i Köpenhamn för att gå på båtmässa. Har ännu inte bestämt mig för om jag ska följa med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter