tisdag 16 mars 2010

Omtänksamma kompisar och jag är nävanyttig



Klockan tre idag kom ett blomsterbud från Viken med en jättefin vårbukett till mig, bestående av tulpaner i flera färger och blåbärsris. De kom från mina omtänksamma kompisar på Sundsgårdens folkhögskola. Vilken glad överraskning! På det medföljande kortet stod det en önskan om snar bättring och en kram. Tusen, tusen tack! Om Ni bara visste vad den omtanken värmde. Längtar efter att få träffa Er igen nästa vecka.

Även idag har jag tagit en promenad i solen. Lite längre än i går, och på kortare tid. Det tar sig.
För övrigt så har jag varit nävanyttig och gjort något som jag tror är ganska ovanligt nu för tiden. Jag har vänt en skjortkrage på en av makens skjortor. Det är ju synd att kassera en i övrigt snygg skjorta bara för att skägget rivit sönder kragen. Svårt? Nej inte alls, och jag blev väldigt nöjd med resultatet. Det syns inte om man inte tittar på baksidan av kragen, och vem skulle väl göra det?
Klockan nio ska jag titta på "Åh, Herregud!" en reportageserie av och med Jonas Gardell. Halv nio ska jag titta på "Kobra", kulturmagasinet med Kristofer Lundström.
De här två männen tillhör de som maken med största nöje undviker. Så bra då, att han slipper titta på dem. Det är säkert sport på någon annan kanal som han kan titta på, eller läsa någon fisketidning.
"Mycket få människor lever idag - de flesta gör förberedelser för att leva i morgon."
Jonathan Swift


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter