torsdag 10 oktober 2013

Soppteater i Helsingborg

Jag har jobbat som ledsagare idag. Kvinnan som jag hjälper är mycket intresserad av kultur. Idag var vi på soppteater i Helsingborgs Stadsteaters foajé. Först åt vi en god morotssoppa med creme fraiche och gott bröd därtill och avrundade med kaffe och en småkaka.

Sedan blev vi underhållna av sångarna och skådespelarna Charlotta Sairio och Mattias Palm som gav oss ett smakprov på Povel Ramels fantastiska produktion. Vid pianot satt Klabbe Hörngren. En lättsam och trevlig föreställning.

Det var absolut fullsatt. Några av alla de som inte fick tag på en biljett fick ändå komma in och sitta på stolar längst bak, men de blev utan förtäring. Jag träffade Christina, en väninna från Lerberget och Inga, en av tjejerna  i Senilteatern. Båda var där med sina väninnor.
Även idag har det varit ett fantastiskt underbart väder. Jag gick inte ut på min dagliga promenad förrän sent i eftermiddags.

Det var kav lugnt och havet låg som en spegel. Först tog jag fotot på båten och klockan sex den fantastiska solnedgången.

Jag nändes nästan inte gå hem. Ah! Som jag njöt av strandpromenaden idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter