onsdag 9 oktober 2013

Brittsommardag

Gårdagen var alldeles fantastisk, varm och solig. Även idag blev det så småningom fint väder. Det kom en kort regnskur i förmiddags men den varade inte många minuter. Jag bytte lakan och körde en maskin tvätt innan jag tog mina stavar och gick ut vid tvåtiden. Solen sken och det blåste en svag nordvästlig vind. Vid hamnen i Höganäs vände jag åter mot Lerberget.


Fotot på fåglarna tog jag på hemvägen. Det såg ut att vara måsar och Skrakar som satt och trängdes.


I Gamla Lerberget var det gott om kaniner. När jag riktade kameran mot dem satt det sex stycken på gräset. Men hälften försvann innan jag hann trycka av. Dagens promenad tog en dryg timma, men då stannade jag också och pratade med en bekant.
Senare på eftermiddagen körde jag in till Helsingborg och uträttade några ärenden. När jag körde hem var det enligt temperaturen i bilen behagliga femton grader utanför den.
I kväll ska jag titta på Svt1, först von svenssons kläder och därefter Kobra.
Jag ska jobba som ledsagare i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter