tisdag 16 oktober 2012

Victoria Park

Jag och mina kompisar i Senilteatern började vår turne med "Cabaret Livslinjen" i går. Det var den första föreställningen av fem och var på Träffpunkt Husensjö i Helsingborg. Av förklarliga skäl fick vi inte stående ovationer, men vi fick många varma applåder. När föreställningen var slut fick vi förfrågan om vi kunde tänka oss en förlängd turne. Även andra träffpunkter ville att vi skulle besöka dem. Det gör vi gärna - om vi i ansamblen kan samordna våra tider. Tänk er själv, åtta damer med ett aktivt pensionärsliv som ska hitta en dag då vi alla är lediga? A ja, de ska nock gå.
I dag hade jag ett ärende i Malmö. När jag var klar ringde jag min väninna Kici som bor i Victoria Park på Limhamn. Hon och hennes man Holger var hemma, så jag aviserade min ankomst och lovade köpa en kaka med mig. Den första som stod innanför dörren och tog emot mig och var jätteglad att jag kom, är en charmig, trubbnosig liten hundtjej (fem år gammal) som heter Irma. Hon satte sig genast i mitt knä, blev klappad. Där blev hon blev kvar tills jag skulle dricka kaffe. När det var gjort hoppade hon upp igen.
På fotot ovan sitter hon dock i soffan hos sin matte. Victoria Park är ett fantastiskt bostadsområde. Min väninna och hennes man har en stor trerumslägenhet i markplan samt ett inglasat uterum och en väl tilltagen inhägnad uteplats. Det är en hörnlägenhet i ett ytterhus närmast kalkbrottet, alltså ett mycket bra läge. Strax bredvid finns en utomhuspool, precis bredvid, bakom ett stort glasparti inomhus finns ytterligare en pool samt ett välutrustat gym och en spaanläggning. Dessutom restauranger och flera generöst tilltagana och smakfullt möblerade allrum. Detta är ett område där ingen tar sig in utan att vara inbjuden. Kan kännas tryggt för många av de äldre som bor där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter