onsdag 3 oktober 2012

Senilteatern och rosa bandet

Vid lunchtid i dag var det riktigt fint väder, sol och 17 plussgrader. Då passade jag på att ta en strandpromenad till Höganäs. En bekant som också var ute på promenad tog fotot. Lägg märke till mitt nya "rosa band" på jackan. Köp ett du också. Sätt inte på det gamla som du köpte förra året, eller en flera år gammal brosch i metall och emalj, det är höjden av snikenhet. Bär den gärna om du vill, men köp även ett nytt band. Det behövs mycket pengar till cancerforskning. Det minsta du kan göra är att köpa ett rosa band för 25 kronor. GÖR DET!
Klockan två träffades jag och de andra deltagarna i "Senilteatern". Vi är inne i slutspurten på repetionerna av "cabaret Livslinjen". Om 14 dagar börjar vår turne till olika servicecentra i Helsingborg. Södertälje kommun har fått pengar från Kulturrådet för att driva ett projekt som handlar om äldre och kultur. Som en del i detta projekt kommer de att arrangera konferensen "Bättre scen än aldrig - en konferens om hur teater skapar hälsa genom hela livet." Konferensen hålls i Södertälje den 28-29 november - och vi har blivit inbjudna! Är vi rikskändisar redan, eller? Vi ska även uppföra vår cabaret Livslinjen. Andra mer namnkunniga som medverkar är till exempel Helge Skoog, Oktoberteatern och Cirkus Cirkör - också som sagt vi! Jag återkommer med mer info om det här. I Friskispressen 5-2012 läste jag att "Uppförsbackar är bara uppochnervända nerförsbackar", sagt av Mia Thomsen som är ultralöpare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter