torsdag 4 oktober 2012

Birgit sierska/rådgivare

Jag lyckades ta en timmes promenad i dag mellan regnskurarna vid lunchtid. Solen glimtade till och med fram emellanåt. Klockan fyra skulle jag vara hos en gammal väninna i Malmö. Men innan dess hann jag med ett kort besök hos en annan "gammal" väninna, Ewa i Bjärred. Därefter fortsatte jag som sagt till Birgit i Malmö. Kortet nedan på den alltid lika paranta Birgit tog jag i dag.
Vi har känt varandra i cirka 35 år, men vi träffas (jag besöker henne) inte mer än 2-3 gånger om året. Många kallar Birgit för sierska, men själv föredrar hon att kalla sig rådgivare. Strunt samma vilket, hon är erkänt skicklig i att läsa sina kort, därför återkommer hennes vänner och vänners vänner ständigt. Utlandssvenskar som besöker Sverige ringer och avtalar en tid med henne när de är här. En och annan kändis från nöjesvärlden dyker också upp då och då. Birgit tittar alltid framåt, vad som hänt tidigare vet vi ju redan. Säger hon att saker och händelser blir så här - då blir det också så. En och annan gång har jag sagt "tror du det?" Nej säger hon, jag tror inte, jag vet att det blir så - och så blir det. Jag har som sagt var 35 års erfarenhet. Jag ser på framtiden med förväntan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter