fredag 12 oktober 2012

Självmordspilot

Ond bråd död? Nej, tyvärr det var nog inte så.
Tidigt i går kväll såg jag den här koltrasten när den satt och kurade bredvid vårt uterum. Några timmar senare satt den fortfarande kvar. I morse när jag tittade ut låg den vid lavendeln på rygg med benen i vädret. Eftersom de fanns lite grått dun på en av glasrutorna till uterummet, så förmodar jag att den flugit in i rutan och fått en hjärnskada. Jag lade den i en hundbajspåse och slängde den i sopkärlet. Tidigt i våras såg jag en ekorre som sprang fram och tillbaka längs med den ena glasrutan utanför uterummet. Inte vet jag vad han trodde - men han tog sats och hoppade i full fart på glasrutan med huvudet före 5-6 gånger. Jag fotogaferade det hela men hittar just nu inte fotona. Hur som helst, han måste ha fått en whiplashskada. Om han hoppar en gång och det inte går, varför fortsätter han då att hoppa fler gånger - och dessutom på samma ställe? Kan de inte tänka? När maken kom hem i eftermiddags skickade jag ut honom för att titta på punkan på min cykel. Vad har hänt frågade han. Hänt?! Du ser väl att hjulet står på sock?! Jag menar, det är ju platt! Suck! Han krängde av slangen och lade den i vatten. Då såg han hålet där luften pyste ut. Alltså en tydlig punka. Vi hade inga laglappar hemma så det blev till att köra med bilen (jag kunde ju inte cykla) in till cykelhandlaren i Höganäs och köpa en ny slang för 69 kronor. Maken är händig så det gick ganska snabbt för honom att byta slang. Han var sååå duktig.

1 kommentar:

  1. Hej härliga människa! Vill bo i din del av landet eller Danmark, men solen är
    ju på fel sida då!! Några goda råd tex var???

    SvaraRadera

 
Site Meter