lördag 10 april 2010

Kici? Vårstädning och lantbruksarbete


Vem är Kici? En "gammal" väninna som jag känt sedan vi gick i första klass tillsamman på Kirsebergsskolan i Malmö. Maken och jag sprang (ok då, vi gick i maklig takt) på henne och henns man Holger utanför Landskrona konsthall. De har nyligen flyttat från sitt hus på ca 300 kvm, till en lägenhet ungefär hälften så stor. De hade ett tufft arbete med att sortera, ge bort och slänga. Nu har de betydligt färre saker att hålla reda på och de tycker att livet blivit bekvämare och enklare.
I torsdags den 8 april, hade jag en tid på medicinens allergimottagning på Lasarettet i Lund. Jag gjorde en lungfunktionstest, det brukar jag göra en gång om året. I år visade det sig vara bättre än den som gjorde år 2008. Kan det vara mina stavgångspromenader som ligger bakom detta fina resultat?
Idag har maken varit duktig. Han har varit på tippen och slängt skräp, städat uterummet och satt tre olika sorters potatis. På fotot sätter han Maris Peer med hjälp av tumstocken. Det ska vara ca 30 cm mellan sättpotatisen.
Till midsommar kan vi förhoppningsvis ta upp våra egna nypotatis.
I kväll hade vi även årets första grillafton.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter