fredag 2 april 2010

Långfredag och fortsatt konstrunda på KK



I morse kvart över sju var jag nästan ensam på vägen när jag körde in till Lasarettet.

Blev hänvisad till väntrummet där den här tavlan hänger, det snällaste jag kan säga om den är att den matchar den gula färgen på sittgruppen.

Trodde inte att jag skulle behöva bli inskriven (på avdelning 28), få eget rum, patientkläder och en slang i armen, jag skulle ju bara röntgas.

Syster Louise som ordnade allt detta var vänligheten själv. Syster Elisabeth, även hon en behaglig kvinna, kom in med en liter kontrastvätska som jag skulle dricka fram till strax före klockan tio, då skulle jag vara på röntgen.

Nere på röntgen sprutades 87 mililiter kontrastvätska in i armen. Det var därför jag fått en slang i armen. När den sprutades in fick jag omedelbart en värmekänsla i halsen och i underlivet. Den känslan försvann dock lika fort som den kommit. Jag åkte ut och in i maskinen två gånger sedan var det klart.

Åter på avdelningen drogs slangen i armen ut och det blå bandet runt handleden klipptes bort, sedan kunde jag gå hem. Eftersom ingen remiss hade skickats till ortopeden så slapp jag att gå dit idag. Det kanske blir i morgon för då ska jag till KK igen.

En kväll för ett tag sedan låg jag och lyssnade på Karlavagnen med Stina Wolter. Bland annat pratade hon pratade med en nittioårig dam. Den här gamla kvinnan talade om att hon just skilt sig från sin gubbe. Varför dé undrade Stina? Jo sa hon, sexlivet é inte längre vad det varit! Sedan skrattade de båda gott tillsammans. Om den gamla damen menade allvar? Vet ej, men hon hade onekligen glimten i ögat.

"Gud skapade mannen och sen sa han: nej, bättre kan jag, och så skapade han kvinnan."
Adela Rogers St. Johns


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter