måndag 12 april 2010

Omtänksamma skolkamrater, sol vind och vatten


I dag har man skördat de först jordgubbarna i Helsingborgstrakten. De såldes för 884 kronor kilot! Jag väntar tills efter midsommar. Då kan man frossa i de goda gubbarna till en rätt så billig peng.
En av mina skolkamrater talade om för mig idag att jag såg pigg och fräsch ut. Det var ju skönt att höra. Förra veckan mådde jag riktigt dåligt, och det syntes tydligen på mig. Vi är rädda om varandra, vi silverrävar, och håller oss informerade om hur vi mår. I dag saknade vi Inger, min bänkkamrat, men hon kommer i morgon. I morgon kommer jag att sakna Kristina som då har annat för sig.

Det blåste från norr i dag så min stavgångspromenad till Höganäs i eftermiddags, tog jag genom skogen. Där var det lugnt, i solen bredvid stigen stod de här bedårande små blommorna.

På hemvägen gick jag utmed havet och hade då vinden i ryggen. Där nere mötte jag en granne och vi stod och pratade i säkert tjugo minuter. Trots att solen sken så blir det ändå kallt att stå stilla någon längre stund.

Jag ringde och pratade med min svärdotter i kväll. När jag var hemma hos dem igår fick jag veta att min son varit sjuk hela helgen. Han hade haft huvudvärk (det har han nästan aldrig) och ont i halsen och hade till och med sovit några timmar mitt på dagen. Då är han dålig. Idag var det min
svärdotters tur att ha likadana krämpor. Nu hoppas jag bara att deras baselusker inte har hoppat över på mig. Men risken finns för jag kramade om dem.
Med tanke på mig och andra pantertanter valde jag detta citat.
Hemligheten med att förbli ung ligger i att leva hederligt, äta långsamt och ljuga om sin ålder.
Lucille Ball

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter