lördag 3 april 2010

Cool kvinna faller för frestelse




Min konstrunda på Helsingborgs Lasarett har varit begränsad till andra våningen på KK. Den här fina tavlan på en bebis är ett par meter lång, den finns vid ingången till Pernitalavdelningen.

Idag var jag inbokad till en läkare på KK klockan elva. En sköterska skulla först ta tempen på mig och ta ett blodprov i fingret, tempen visade på 35,1 grader. För säkerhets skull tog hon tempen två gånger, men den visade samma låga gradantal båda gångerna. Jag är en, inte kall, men förhoppningsvis, cool kvinna.

Eftersom jag tagit en dos med stark antibiotika så har det, som ett brev på posten, slagit ut andra naturliga bakterier. Detta kunde doktor Wiveka konstatera när hon undersökte mig idag. Några kapslar ska rätta till det hela.

Jag har haft tur som träffat en så´n underbar personal varje gång jag varit på KK. Eller kanske inte? Personalen är nog alltid så här proffsig och vänlig mot sina patienter.

Eftersom sjukhusapoteket inte öppnade förrän klockan tre körde jag till apoteket på Väla. Där var hur mycket folk som helst, hela parkeringen var knöfull. Efter apoteksbesöket gick jag vidare till Tasty House och köpte en strutglass med tre glasskulor. Det var onödigt men jättegott.

Om det är något som man inte kan anklaga maken för, så är det att vara musikalisk. I går kväll sände SVT2 en dokumentär om Leonard Cohen. Maken har inte en aning om vem denne store poet och sångare är!

Men Herre Gud! (förlåt att jag hädar). Den mannen är ju en levande legend! När han sjunger "I´m your man" får jag gåshud. För att inte tala om allt annat han skrivit och sjungit.

Nåja, maken är bra på annat än musikkännedom. Idag har han till exempel grävt ner två stycken betongfundament. Det krävdes att han grävde gropar drygt 60 cm djupa. På dessa sitter stolpar som håller planket runt trädgården. Förra året bytte han ut några andra som hade blivit murkna. Vi får väl se om någon annan stolpe behöver bytas nästa år.

"Som regel undviker jag frestelser - om de inte är oemotståndliga" (Som till exempel glass).
Mae West


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter