söndag 4 april 2010

Konstrunda med gnällig make och möte med Kici



Här på en gräsmatta framför konsthallen i Landskrona vilar en yppig och vacker kvinna, "Venus" från 1998, av Lena Lervik.
Konstrundan i Skåne. Efter vissa dolda hot fick jag med mig maken.
Vi körde till samlingsutställningen i Landskrona konsthall. Det var mycket folk och jag bromsade effektivt kön genom att köpa ett nytt "Kulturkort". På så vis sparade jag 20 kronor i inträdesavgift, inte illa. Nu kan jag gå in utan att betala inträdesavgift till bland annat Dunkers Kulturhus, Sofiero, Fredriksdal mm.
Just nu ägnar sig maken åt ett jätteviktigt program på TV6, nämligen formel 1, Malaysias GP Highlights.
Det vill säga att bilar kör runt, runt på en bana i 56 varv. Oh så spännande! (?)

Maken har svåra abstinensbesvär vad det gäller fisket, Det har ju gått hela tre veckor sedan sist han var ute! Men i morgon går det förhoppningsvis över, då ska han nämligen åka ut med Tomas Nilsson som är skeppare på Vandia. Jag räknar med att vi ska ha fisk till middag i morgon. Får han inte upp något så har vi som tur är både torsk och sill i frysen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter