onsdag 21 april 2010

Hårda gubbar och tumme med konsten på Louisiana



I dag har jag varit på skolresa till Louisiana med ett gäng 55+ kompisar från Sundsgårdens folkhögskola. Utställningen vi tittade på heter "Farven i kunsten". Konsthallen öppnade inte förrän klockan elva så i en timma gick vi längs havet och tittade på jättefina villor. När vi kom åter till Louisiana började det regna, så småningom med inslag av snö. Mitt lilla gula paraply lyckades faktiskt skydda både Kinnas, Lisbeths och mitt huvud.

Utställningen är verkligen sevärd. Det var tavlor i klara färger och i oväntade färgkompositioner. Vi gick där länge, hade jag bara orkat så kulle jag kunnat gå där mycket längre. Men man blir trött av att trava runt i alla rum och gångar. Mackan och bieren i restaurangen efteråt satt bra.

Kinna och jag gick en runda i Helsingör innan vi ganska möra tog båten över sundet. Då sken solen men det blåste en kall vind. Jag åkte in med bussen halv åtta i morse och kom hem igen halv fem. Nu är jag rejält trött.

På fotot överst står några klasskompisar bakom små glada gubbar. De var ganska många, gubbarna alltså, alla i olika ställningar och med olika ansiktsuttryck. På det andra fotot står jag bredvid en tumme. Konstnären hade kanske bara material som räckte till den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter