torsdag 4 februari 2010

Viktiga möten en underbar dag



När jag drog upp rullgardinen i morse var det var med lättnad jag kunde konstater att jag inte behövde skotta snö idag. Det var en underbar morgon. Grannens vimpel hängde slak och solen var på väg att bryta igenom när jag hämtade tidningen. Jag hade två inplanerade möten idag, det ena var på kommunhuset. Där fick jag rätat ut några frågetecken och förhoppningsvis bär det här mötet frukt så småningom.

I eftermiddags gick jag en runda på drygt två timmar längs med havet och träffade på en bekant från "Friskis" som var ute med sina hundar, två svarta "Labbar" varav den ena är valp. Under promenaden hann jag också med ett kortare besök på bibioteket i Höganäs.
Kylan gjorde att det blev vackra isformationer runt stenarna ute i vattnet.
När jag kom åter till Lerberget var solen på väg ner. Läste om infrusna svanar idag, men här hade de öppet vatten.
I morgon ska jag köra in till Väla och hämta ett speciellt batteri till maken som tydligen bara finns på Kjell o Co. Sedan ska till El-Giganten och köpa ett Office home and student paket till min dator.
Nu ska jag ta mig en kopp te och inta min soffa framför TV´n.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter