onsdag 10 februari 2010

Kryckor utlånas, syftningsfel i HD

Min väninna Christina ringde igår och ställde en lite udda fråga. Hon undrade om jag hade ett par kryckor att låna ut. Hon ska bli höftledsopererad i morgon. Det var snabba ryck, från undersökningen i förra veckan och operation i den här.
Tja, varje välsorterat hem har väl ett par kryckor undanstoppade någonstans?

Nej så är det naturligtvis inte, men - jag har faktiskt ett par stående. Jag har sparat dem efter mina föräldrar. Man vet aldrig, de kan komma till användning. Min väninna till exempel, hon behöver nog kryckorna i flera veckor framöver.

I dagen HD läste jag, "55-åringen var inte intresserad och bad den andre att gå upprepade gånger".
Läser man vidare så förstår man att det inte var så att den andre skulle gå upprepade gånger.
Nej, 55-åringen bad den andre upprepade gånger att gå. Det är ju en himla skillnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

 
Site Meter